fredag, februari 03, 2006

Äntligen träningsmatchdags

Nu har det gått sisådär 103 dagar sen jag senast såg Elfsborg. Hur jag har klarat mig? -Det vet jag knappt själv. Men nu äntligen drar träningsmatcherna igång på allvar och först ut blir Halmstads BK. För oss supportrar är årets träningsmatcher ett perfekt tillfälle att kolla in de nya spelarna, se hur spelet fungerar, och framförallt se om backlinjens intensiva försvarsträning under vintern har gett resultat. Halmstad ska inte underskattas, men en känsla jag har säger att Elfsborg inleder träningsmatcherna med en säker 3-1-vinst imorgon. Matchstart kl. 13.00.

Till skillnad från föregående år kostar det numera pengar att se Elfsborgs träningsmatcher; 50 kr (om jag inte missminner mig). Men i gengäld får man sitta ner, ha tak över huvudet och inträdessumman går ju dessutom till rätta händer. Jag, och ytterligare 3491 individer har dock varit så förnuftiga och köpt supporterpaketet/seriebiljetter före den 31 december, och fick därför ett VIP-kort som man visar upp i entrén och kommer in gratis på arenan.

En sista sak; var det bara jag som fick två (2) VIP-kort trots att jag bara beställt ett supporterpaket? Nåja, hursomhelst - inget skvaller om det till Elfsborgsledningen ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar post :D

Jag har alltid velat veta hur länge sedan det var Elfsborg spelade sin förra match. Jag är dig evigt tacksam Linda! ;)