lördag, november 11, 2006

Intervju med Curt Hennig

Här är det då, det utlovade mini-rödgula samtalet med Curt Hennig. Här får han chansen att räta ut alla frågetecken och bringa ljus över den skugga som tidigare har omgett honom. Röd text = Röd Guling, gul text är Curt Hennigs svar. Mycket nöje!

1. Folk undrar vad du har pysslat med. Vill du avslöja en del av ditt CV?

Jag sysslar med mycket. Jag har alltid många järn i elden. Vad jag håller på med nu är hemligt. Folk kommer få veta bär tiden är inne, men stort är det.

Jag har haft många år i branschen. Har haft flera olika uppdrag. Bra personer som jag jobbat med genom åren: Steve Perry, Don Johnson, Tom Werman, Mike Stone och Michael Hart Thompson.

2. Bedöm följande Borås-relaterade artisters karisma på en skala mellan ett och tio, och du vet hur skalan fungerar. Om du vill kan du kommentera siffrorna.

Jill Johnsson - 2 jag har aldrig förstått vad som är så bra med henne.
Mimmi - Om det är hon som sjunger den skit låten på Elfsborgs skivan får hon -2. Hon har ingen framtid i branschen. Mimmi Pigg får 8. Jag gillar henne.
Jonas Liberg - -8 Han är en katastrof. Egentligen tycker jag synd om honom. Han verkar inte förstå sitt eget bästa. Vill han Elfsborg väl och att Elfsborg inte skall skämma ut sig inför andra klubbar borde han lägga ner den skiten han håller på med.
Magnus Carlsson - Är det han som är homofil? Jag gillar inte honom. Ingen vidare röst heller. Jag ger honom 1
Cleo - Vem?

3. Du har tidigare recenserat och framförallt kritiserat Elfsborgs-cdn "100". Hur skulle man kunna förbättra den?

Skippa amatörerna. Det verkar som att Elfsborg tycker att alla låtar om Elfborg har hit-potential. Det är snarare tvärt om. Man borde anlita professionella låtskrivare och producenter. Som det är nu så skäms man ju över när de som är med på skivan uppträder innan match. Anlita proffs! Det lönar sig!

4. Förklara varför jag har rätt när jag anser att du ska prodda Elfsborgs-relaterade underhållningsevenemang.

Det är dags för Borås att ta ännu ett steg i rätt riktning. Underhållning i staden är katastrof. Jag har så pass mycket erfarenhet och branschkänsla att jag vet vad som behöver göras. Ett exempel jag vill ge är radio sjuhärad. Jag har hört och varit på många lokalradio stationer i Sverige. Men inget är så dåligt som radio sjuhärad. Man vill inte förnya sig och samma gamla usla programledare sitter kvar där. Man tappar lyssnare och det är till slut bara de äldre som lyssnar på det av gammal vana. Den mentaliteten måste man ändra på. Inte en annan radiostation hade ens fått för sig att spela till exempel Jonas Liberg men radio sjuhärad gör det med glädje. Jag klarar inte av att lyssna ens fem minuter på skiten för att det är så fruktansvärt dåligt.

5. Avsluta som du vill.

Jag avslutar med att säga; det är tragiskt att Borås som under så många år haft ett oerhört levande musikliv inte lyckats producera några större stjärnor. Det är pinsamt. Även där kommer vi till problemet radio sjuhärad som släpper fram nollor som Jonas Liberg och familjen Arthurén och behandlar dem som stjärnor trots att de egentligen är nobodys!

Jag anser att den här intervjun fyller sitt syfte och att vi härmed kan lägga diskussionen om Curt Hennigs lämplighet åt sidan. Vi får se om det blir någon förbättring nästa gång Elfsborg firar ett guld, med eller utan Hennigs inblandning.

Här nedan kan du läsa mer om och av Curt Hennig. (Ett axplock.)
Curt Hennig på galakväll
Frågor, mail och svar
Högerbackar
Sjöhage håller inte med Ralf
Fotbollsbloggar
Bojkotta Dennis Grill
Recension av Elfsborgs-skivan

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Strålande! Mycket klarläggande! Tack Röd Guling (och Curt) för att alla frågetecken kring Curt Hennigs eventuella existens och dito kompetens på detta sätt äntligen kunde rätas ut.

Unknown sa...

Varför hacka på radio sjuhärad?
Medans ni käkade kinamat sände vi skiten av oss direkt från innerplan och omklädningsum.. Bara för att ALLA skulle få chansen att gotta sig i segern.. http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=1019780
Om musik, Samuel Holmén visade talang och ledde någon form av afrikansk segersång, det gick ut direkt i radion, annat än Lidberg om ni nu lider av honom.. ;-)

Anonym sa...

anonym:

Sätter 200 pix på att det antingen är Rödguling eller "Hennig" själv som skrivit det.

I övrigt tycker jag inte att intervjun med "Hennig" bevisar någonting. Som jag skrev tidigare var det tvunget att:
1. Ljuga.
2. Få det trovärdigt.
3. Göra så att det motiverar valet av Hennig.

Tycker att samtliga punkter misslyckats. Förutom ettan. Alltså lögnen. Den fanns med.

Tror ni verkligen att någon ska tro på Curt Hennig och Rune?
Jag gillar bloggen för övrigt. Men detta drar ner helhetsintrycket.

Om jag inte minns fel så valde du att utesluta "Hennig" från bloggen för ett tag sedan. För att folk hade klagat på honom.

Vill du få denna bloggen att växa ta bort dessa karaktärer. Visst jag tror säkert att ni sitter och fnissar framför datorn. Satsa på det du är bra på istället. Såsom krönikor och undersökningar.

Röd Guling sa...

josefsson: Jag tänker inte kommentera påhoppen och dina grundlösa anklagelser.

När det gäller bloggens innehåll så är det ju egentligen inte meningen att den ska handla om Curt Hennig och hans projekt men mina val av ämnen beror ofta på vilken feedback tidigare inlägg har fått. Jag hade ingen tanke på att göra en intervju med Hennig så man kan säga att du bär ansvaret för den hetta som Hennig nu har.

För övrigt är du skyldig mig och Hennig 200 pix. Du kan skänka dem till GTS så blir det bra.

Anonym sa...

Låt Beseech stå för elfsborgsmusiken i fortsättningen.

Anonym sa...

Naturligtvis helt briljant!