tisdag, mars 04, 2008

Saker som jag skiter i

Dagens mest bloggade nyhetsartiklar ger en vink om intelligensreserven i bloggosfären och landet i stort. Därför ska även jag bloggisificera, rubricera och analysera dessa rubriker.

Det här är saker som jag skiter i:

SVT spolar Björn Gustafsson i andra chansen (Aftonbladet)

Denna nyhet skiter jag fullständigt i, men tydligen har folk runtom i landet börjat organisera ett mindre uppror mot SVTs beslut att fimpa grabben. Var i helvete finns engagemanget nu när vi hotas av miljöförstöring, interplanetarisk konspiration och kapitalets diktatur? Eller varför kräver man inte att de kulturella utsvävningarna istället signeras Röd Guling feat. Curt Hennig? Kulturbloggen är inne på ungefär samma spår.

Nordman: "Carolas åsikter är fruktansvärda" (Aftonbladet)

Jahopp ...

Obama feber - i Sverige (Aftonbladet)

Jag har inte stött på en enda människa i Sverige som lider av denna uttalade feber. Det är inte direkt som så att Hennig ringer varje kväll för att snacka om det senaste Obama-gigget, de senaste Obama-movesen eller den senaste Obama-hiten. Varför rapporterar svensk media överhuvudtaget från dessa totalt ointressanta amerikanska primärval? Särskrivningen i rubriken orkar jag inte ens kommentera.

Det var de för tillfället tre mest bloggade nyhetsartiklarna, enligt bloggportalen.se, och det får räcka så. Jag blir bara förbannad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud bara för att det finns viktigare saker än melodifestivalen och att inte björn gustafsson ska vara me betyder väl inte det att man inte ska ha skoj!?!? Lr? många tittar ju bara på melodifestivalen för att björn e med och de som gör den här namninsamlingen måste ha någonting att göra på lördag nu när de inte ska titta på melodifestivalen så bara för att de inte vill ägna sig åt viktiga saker gör dessa människor det!!! sen säger inte jag att det inte är överdrivet att göra namninsamliar men om man har sett björn uppträda så ser man ju att han e rolig...

Röd Guling sa...

anonym: Du får det att låta som att jag var så negativ.